Lekcja obowiązkowa

Wskazówka do pracy: najpierw przewiń całą stronę, żeby się zorientować, jakie elementy zawiera, a dopiero potem zacznij pracować.

Przypominam, że spotykamy się w grupie na Messengerze wtedy, kiedy mamy w planie lekcję matematyki (w czwartki o godz. 9.50, a w piątki o godzinie 8.55).
Jeśli z jakichś powodów nie uda Ci się wtedy połączyć z Internetem, to zrealizuj tę lekcję o innej porze.


CZĘŚĆ 1

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Lekcja z dn. 7 maja 2020 r.

Temat: Zapisywanie i interpretowanie wzorów.


Już od klasy 4 na lekcjach matematyki zaczęły się pojawiać litery zamiast liczb.

Używaliśmy ich najczęściej do zapisywania wzorów na pola i obwody figur geometrycznych.

Na pewno potrafisz podać wzory np. na:

  • pole prostokąta o bokach a i b
  • obwód prostokąta o bokach a i b
  • pole trójkąta o boku a i wysokości opuszczonej na ten bok h

Dział matematyki, który zajmuje się – najprościej mówiąc – działaniami na literach nazywamy algebrą.


Na dzisiejszej (i następnej) lekcji zajmiemy się zapisywaniem zależności między różnymi wielkościami z wykorzystaniem liter.


Otwórz podręcznik na stronie 205 i wykonaj zadanie:

Twój podręcznik, strona 205

Wykonaj:

  • zadanie 1 ze strony 205 podręcznika
  • zadanie 2 ze strony 205 podręcznika
  • zadanie 3 ze strony 205 podręcznika


CZĘŚĆ 2

Dopisz datę do poprzedniego tematu lekcji:

Lekcja z dn. 7 maja 2020 r. i  8 maja 2020 r.

Temat: Zapisywanie i interpretowanie wzorów.


Otwórz podręcznik na stronie 205 i wykonaj zadanie:

Twój podręcznik, strona 206

Wykonaj:

  • zadanie 4 ze strony 206 podręcznika
  • zadanie 5 ze strony 206 podręcznika

Samodzielna praca po lekcji

Sprawdź, czy pamiętasz, jak nazywają się liczby w działaniach (jeśli nie, to… zapamiętaj):

Zwróć uwagę, że zarówno dodawanie, jak i jego wynik nazywamy SUMĄ

Zwróć uwagę, że zarówno odejmowanie, jak i jego wynik nazywamy RÓŻNICĄ

Zwróć uwagę, że zarówno mnożenie, jak i jego wynik nazywamy ILOCZYNEM

Zwróć uwagę, że zarówno dzielenie, jak i jego wynik nazywamy ILORAZEM