Lekcja obowiązkowa
Wskazówka do pracy: najpierw przewiń całą stronę, żeby się zorientować, jakie elementy zawiera, a dopiero potem zacznij pracować.
Przypominam, że spotykamy się w grupie na Messengerze wtedy, kiedy mamy w planie lekcję matematyki (w piątki o godz. 8.00).
Jeśli z jakichś powodów nie uda Ci się wtedy połączyć z Internetem, to zrealizuj tę lekcję o innej porze.
Zapisz w zeszycie temat lekcji:
Lekcja z dn. 29 maja 2020 r.
Temat: Ułamek zwykły jako zapis i wynik dzielenia
Wiesz już, że ułamek zwykły składa się z dwóch liczb zapisanych jedna nad drugą i oddzielonych tzw. kreską ułamkową.
Liczba pod kreską ułamkową to mianownik – informuje nas o tym, na ile równych części została podzielona pewna całość.
Nad kreską ułamkową znajduje się licznik – zapisujemy tam ilość części, które bierzemy z jakiejś całości.
Obejrzyj film. Zatrzymuj odtwarzanie we wskazanych momentach i wykonuj polecenia.

Przypomnij sobie, jak nazywamy liczby w dzieleniu:

Zadanie A
Zapisz ilorazy za pomocą ułamka:
a) 4 : 5
b) 7 : 9
c) 43 : 17
Zadanie B
Zamień ułamki na ilorazy:

Zadanie C
Oblicz:
a) 2 : 9
b) 11 : 39
c) 67 : 25
Zadanie D
Magda z siostrą Anią zebrały 5 kg truskawek, z których przygotowały deser dla rodziców, babci i dziadka, dwóch braci i małej siostrzyczki. Nie zapomniały też o sobie. Ile kilogramów truskawek zawierał deser dla każdej osoby?
Praca samodzielna
Przed następną lekcją przypomnij sobie, jakie ułamki nazywamy właściwymi, jakie – niewłaściwymi oraz czym są liczby mieszane – kliknij, aby wrócić do lekcji na ten temat.

Powodzenia! 🙂