Lekcja obowiązkowa

Wskazówka do pracy: najpierw przewiń całą stronę, żeby się zorientować, jakie elementy zawiera, a dopiero potem zacznij pracować.

Przypominam, że spotykamy się w grupie na Messengerze wtedy, kiedy mamy w planie lekcję matematyki (w poniedziałki o godz. 8.55).
Jeśli z jakichś powodów nie uda Ci się wtedy połączyć z Internetem, to zrealizuj tę lekcję o innej porze.


Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Lekcja z dn. 20 kwietnia 2020 r.

Temat: Obliczanie pola prostokąta


Ćwiczenie „na rozgrzewkę” 😉


Obejrzyj animację w serwisie epodreczniki.pl (kliknij)


Otwórz podręcznik na stronie 214 i porównaj informacje przedstawione w animacji z informacjami w ramce:

Twój podręcznik, strona 245

Zapamiętaj, że aby obliczyć pole prostokąta, mnożymy jego długość przez szerokość:

Pole = długość prostokąta · szerokość prostokąta


Wykonaj:

  • zadanie 1 ze strony 245 podręcznika, punkty a) b)
  • zadanie 2 ze strony 246 podręcznika, punkty a) d) f)

Praca do wykonania samodzielnie:

Przejdź na stronę epodreczniki.pl (kliknij)

Zaloguj się z użyciem swojego loginu i hasła (początkowe dane otrzymałaś/otrzymałeś od swojego wychowawcy).

Przejdź do udostępnionych materiałów, klikając kolejno na:

…ikonę folderu…
…a następnie zakładkę.

Odszukaj materiał zatytułowany Klasa 4 – Pole kwadratu i prostokąta – ćwiczenia i wykonaj ćwiczenia 1 i 2.


Zapamiętaj (i nie myl tych pojęć)

Pole prostokąta

Obwód prostokąta

 

Jeśli potrzebujesz więcej wyjaśnień dotyczących obliczania pól kwadratów i prostokątów – obejrzyj film pana Tomasza Gwiazdy w serwisie YouTube (kliknij).