Lekcja obowiązkowa
Wskazówka do pracy: najpierw przewiń całą stronę, żeby się zorientować, jakie elementy zawiera, a dopiero potem zacznij pracować.
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem obliczeń pisemnych – ćwiczenia
Na tej lekcji poćwiczymy rozwiązywanie zadań tekstowych oraz wykonywanie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia sposobem pisemnym.
Zapisz w zeszycie temat lekcji, a następnie rozwiąż poniższe zadania (zadanie 5 nie jest obowiązkowe).
Pamiętaj, że aby rozwiązać zadanie tekstowe, należy:
- Przeczytać i zrozumieć zadanie – wiedzieć, co jest dane, a co trzeba obliczyć.
- Przygotować plan rozwiązania – zastanowić się, jakie działanie należy wykonać i przypomnieć sobie, jak to działanie się wykonuje.
- Starannie wykonać plan.
- Sprawdzić otrzymane rozwiązanie.
- Zapisać odpowiedź.
Zadanie 1
Beata i Tomek zbierają znaczki pocztowe. Beata ma w swojej kolekcji 246 znaczków, a Tomek ma 3 razy więcej znaczków niż Beata. Ile znaczków ma Tomek? Ile znaczków mają razem Beata i Tomek?
Zadanie 2
Uczniowie klas IV-VI zbierali pieniądze na zakup karmy dla zwierząt ze schroniska. Klasa IV zebrała 756 zł, klasa V 576 zł, a klasa VI 943 zł. Ile pieniędzy zebrali wspólnie uczniowie tych klas?
Zadanie 3
Pan Janusz ma na koncie 4653 zł, a Pan Robert o 725 zł mniej. Jaką kwotę ma na koncie pan Robert?
Zadanie 4
Fabryka wyprodukowała 744 talerze, które zapakowano w pudełka w zestawach po 6 talerzy. W ile pudełek zapakowano te talerze?
Zadanie 5 (dla chętnych)
Ala spojrzała na otwartą książkę i dodała numery dwóch stron, które zobaczyła. Otrzymała 495. Jakie numery miały strony, na których otwarta była ta książka?
Jeśli wolisz wydrukować te zadania – pobierz kartę pracy i ją wydrukuj (zawiera te same zadania, które widzisz na ekranie).
[wpdm_package id=’1069′]
Otrzymane rozwiązania możesz sprawdzić z wykorzystaniem poniższej aplikacji.
Kilka wskazówek dotyczących obsługi tej aplikacji:
- Wybierz zadanie, którego rozwiązanie chcesz sprawdzić
- Wpisz w „lukę” uzyskany wynik – na pewno łatwo się zorientujesz, czy jest poprawny 😉
- Aby wybrać inne zadanie, kliknij niebieską strzałkę w lewym górnym rogu
Wykonaj wyraźną fotografię swoich rozwiązań (najlepiej robić zdjęcia w świetle dziennym – np. kładąc zeszyt obok okna) i wyślij ją do mnie mejlem na adres info.tyka@gmail.com albo za pośrednictwem Facebooka.
Możesz też wysłać zdjęcie do swojej wychowawczyni – na pewno mi je przekaże 🙂
Jeśli będziesz mieć z tym problem – poproś o pomoc Rodziców.
Czekam na Twoją pracę do soboty, 28 marca 2020 r.
Będę zwracała uwagę na:
- wybór poprawnej metody rozwiązania zadania
- właściwy sposób zapisu działań pisemnych
- poprawność rachunkową Twoich obliczeń
- odpowiedzi do zadań
Poinformuj mnie lub swoją wychowawczynię, jeżeli z jakiegoś powodu nie możesz zrealizować tej lekcji i wykonać zadanej pracy.
Jeśli masz jakieś pytania – skorzystaj z podanych powyżej możliwości kontaktu albo napisz komentarz pod tą lekcją.
Powodzenia! 🙂