Lekcja obowiązkowa
Przygotuj sobie gładką (bez kratek i linii) kartkę – może to być papier do drukarki albo kartka z bloku rysunkowego.
Wskazówka do pracy: najpierw przewiń całą stronę, żeby się zorientować, jakie elementy zawiera, a dopiero potem zacznij pracować.
Przypominam, że spotykamy się w grupie na Messengerze wtedy, kiedy mamy w planie lekcję matematyki.
Jeśli z jakichś powodów nie uda Ci się wtedy połączyć z Internetem, to zrealizuj tę lekcję o innej porze.
Temat: Podstawowe własności kwadratów i prostokątów.
Zapisz temat w zeszycie.
Obejrzyj film. Zatrzymuj jego odtwarzanie we wskazanych momentach i udzielaj odpowiedzi na pytania.
Otwórz podręcznik na stronie 231 i porównaj informacje przedstawione w ramce z tymi, o których była mowa w filmie.
Odpowiedz na pytania z zadania 1 ze strony 231 (nie musisz zapisywać odpowiedzi w zeszycie).
Wykonaj zadania:
- 2 ze strony 232 podręcznika
- 3 ze strony 232 podręcznika, przykład b)
- 5 ze strony 232 podręcznika, przykład a) [rysuj „po kratkach” w zeszycie]
- 6 ze strony 232 podręcznika, przykład a) [rysuj „po kratkach” w zeszycie]

Weź gładką kartkę i korzystając z obrazkowej instrukcji przedstawionej w zadaniu 4 ze strony 232 podręcznika, narysuj ponownie te same figury, o których była mowa w zadaniach:
- 5 ze strony 232 podręcznika, przykład a)
- 6 ze strony 232 podręcznika, przykład a)
Czy Twoje rysunki – wykonane w zeszycie w kratkę i na gładkim papierze – wyglądają tak samo? 🙂
Poćwicz rysowanie prostokątów i kwadratów na gładkim papierze.
Może stworzysz wzór podobny do tego:

