Lekcja obowiązkowa

Wskazówka do pracy: najpierw przewiń całą stronę, żeby się zorientować, jakie elementy zawiera, a dopiero potem zacznij pracować.

Przypominam, że spotykamy się w grupie na Messengerze wtedy, kiedy mamy w planie lekcję matematyki – jeśli z jakichś powodów nie uda Ci się wtedy połączyć z Internetem, to zrealizuj lekcję o innej godzinie.

Temat: Zamiana postaci dwumianowanej na dziesiętną i odwrotnie.

Zapisz temat w zeszycie.

Będziemy się nim zajmować przez  dwie jednostki lekcyjne.


Przypomnij sobie podstawowe jednostki miar (bez tej wiedzy nie zrozumiesz dzisiejszej lekcji!):

Pamiętasz wszystkie?

Będą Ci także potrzebne informacje z lekcji dotyczącej zapisywania ułamków dziesiętnych z użyciem przecinka (zajmowaliśmy się tym w poniedziałek) (kliknij)

Pamiętasz?

Przygotuj sobie kartkę na brudnopis i wykonaj ćwiczenia razem z autorem filmu, który (podzielony na dwie części) znajdziesz w serwisie YouTube:

część 1 (kliknij)
część 2 (kliknij)


Zaloguj się w serwisie epodreczniki, gdzie udostępniłam dla Ciebie materiał pt. Przedstawianie wyrażeń dwumianowanych za pomocą liczb dziesiętnych (kliknij tutaj)

Jeżeli będziesz mieć problemy z zalogowaniem się (ale tylko wtedy!) – wykonaj ćwiczenia bez wcześniejszego zalogowania się (kliknij tutaj).

Wykonaj:

  • Ćwiczenie 6
  • Ćwiczenie 7
  • Ćwiczenie 8
  • Ćwiczenie 9
  • Ćwiczenie 10
  • Ćwiczenie 11 (poniżej znajdziesz podpowiedź do przykładu f)

(W udostępnionym materiale powinnaś/powinieneś mieć wykonane ćwiczenia od 2 do 11)


Podpowiedź do przykładu f) z Ćwiczenia 11:


Wykonaj tę pracę do piątku, 3 kwietnia 2020 r.


Praca dla chętnych – znajdź błąd w krzyżówce, która stanowi ćwiczenie 1 materiału udostępnionego w serwisie epodreczniki.pl 😉

Znajdź błąd, zanim zostanie poprawiony 😉