Lekcja obowiązkowa
Wskazówka do pracy: najpierw przewiń całą stronę, żeby się zorientować, jakie elementy zawiera, a dopiero potem zacznij pracować.
Przypominam, że spotykamy się w grupie na Messengerze wtedy, kiedy mamy w planie lekcję matematyki (w środy o godz. 8.55).
Jeśli z jakichś powodów nie uda Ci się wtedy połączyć z Internetem, to zrealizuj tę lekcję o innej porze.
Zapisz w zeszycie temat lekcji:
Lekcja z dn. 22 kwietnia 2020 r.
Temat: Mnożenie liczb dziesiętnych przez 10, 100, 1000
Przypomnij sobie informacje na temat mnożenia liczby dziesiętnej przez liczbę naturalną.

Zadanie A
Oblicz.
Sprawdź otrzymane wyniki z użyciem kalkulatora.

Przyjrzyj się otrzymanym wynikom. Czy coś zauważyłaś/zauważyłeś?
Patrząc na każdy z przykładów, porównaj pozycję przecinka w otrzymanym wyniku, z pozycją przecinka w liczbie dziesiętnej, którą mnożyłaś/mnożyłeś przez 10, 100 lub 1000
Otwórz podręcznik na stronie 216 – porównaj swoje spostrzeżenia z informacjami w ramce:

Zwróć uwagę na prawidłowy zapis swoich obliczeń.
Jeśli liczba, którą mnożysz przez 10, 100 lub 1000 nie ma całości, to w liczbie otrzymanej po przesunięciu przecinka pomiń początkowe zero:


Zapisuj wyniki w najprostszej postaci.

Zadanie B
Guma do żucia kosztuje 0,33 zł. Ile zapłacisz za 10 takich gum?
Zapisz obliczenia i odpowiedź.
Pamiętaj, że kwoty pieniężne zapisujemy zawsze z dwoma miejscami po przecinku (nie piszemy 7,5zł tylko 7,50zł, mimo że w innej sytuacji zapisalibyśmy liczbę w najprostszej postaci – jako 7,5)
Przejdź na stronę epodreczniki.pl (kliknij)
Zaloguj się z użyciem swojego loginu i hasła (początkowe dane otrzymałaś/otrzymałeś od swojego wychowawcy).
Przejdź do udostępnionych materiałów, klikając kolejno na:


Odszukaj materiał zatytułowany 22 kwietnia, kl. 5: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, i wykonaj ćwiczenia.
Samodzielna praca po lekcji
Ponownie zaloguj się w serwisie epodreczniki.pl Odszukaj materiał zatytułowany 22 kwietnia, kl.5: Mnożenie liczb dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – PRACA DOMOWA, i wykonaj ćwiczenia.
