Lekcja obowiązkowa

Wskazówka do pracy: najpierw przewiń całą stronę, żeby się zorientować, jakie elementy zawiera, a dopiero potem zacznij pracować.

Przypominam, że spotykamy się w grupie na Messengerze wtedy, kiedy mamy w planie lekcję matematyki (w środy o godz. 8.55).
Jeśli z jakichś powodów nie uda Ci się wtedy połączyć z Internetem, to zrealizuj tę lekcję o innej porze.


Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Lekcja z dn. 22 kwietnia 2020 r.

Temat: Mnożenie liczb dziesiętnych przez 10, 100, 1000


Przypomnij sobie informacje na temat mnożenia liczby dziesiętnej przez liczbę naturalną.

Twój podręcznik, strona 215

Zadanie A

Oblicz.
Sprawdź otrzymane  wyniki z użyciem kalkulatora.

Zapisz w zeszycie i oblicz.

Przyjrzyj się otrzymanym wynikom. Czy coś zauważyłaś/zauważyłeś?

Patrząc na każdy z przykładów, porównaj pozycję przecinka w otrzymanym wyniku, z pozycją przecinka w liczbie dziesiętnej, którą mnożyłaś/mnożyłeś przez 10, 100 lub 1000


Otwórz podręcznik na stronie 216 – porównaj swoje spostrzeżenia z informacjami w ramce:

Twój podręcznik, strona 216

Zwróć uwagę na prawidłowy zapis swoich obliczeń.

Jeśli liczba, którą mnożysz przez 10, 100 lub 1000 nie ma całości, to w liczbie otrzymanej po przesunięciu przecinka pomiń początkowe zero:

Zapisuj wyniki w najprostszej postaci.


Zadanie B

Guma do żucia kosztuje 0,33 zł. Ile zapłacisz za 10 takich gum?

Zapisz obliczenia i odpowiedź.

Pamiętaj, że kwoty pieniężne zapisujemy zawsze z dwoma miejscami po przecinku (nie piszemy 7,5zł tylko 7,50zł, mimo że w innej sytuacji zapisalibyśmy liczbę w najprostszej postaci – jako 7,5)


Przejdź na stronę epodreczniki.pl (kliknij)

Zaloguj się z użyciem swojego loginu i hasła (początkowe dane otrzymałaś/otrzymałeś od swojego wychowawcy).

Przejdź do udostępnionych materiałów, klikając kolejno na:

…ikonę folderu…
…a następnie zakładkę.

Odszukaj materiał zatytułowany 22 kwietnia, kl. 5: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, i wykonaj ćwiczenia.


Samodzielna praca po lekcji

Ponownie zaloguj się w serwisie epodreczniki.pl Odszukaj materiał zatytułowany 22 kwietnia, kl.5: Mnożenie liczb dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – PRACA DOMOWA, i wykonaj ćwiczenia.